حرفهای خوب برای تو

هر حرفی که تو می پسندی نوشتم بیا فقط بخون.....

حرفهای خوب برای تو

هر حرفی که تو می پسندی نوشتم بیا فقط بخون.....

چرا عاشق مهدی ( عج ) شدیم ؟

 

دعا براى فرج

( و أکثروا الدّعا بتعجیل الفرج فإنّ ذلک فرجکم ( .

یعنى براى تعجیل فرج ; بسیار دعا کنید ، پس بدرستیکه این دعاء موجب فرج شما است .

توفیق زیارت حضرت

l لو ان اشیاعنا وفقهم الله لطاعته على اجتماع من القلوب فى الوفاء بالعهد علیهم لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بشاهدتنا على حق المعرفة و صدقها منهم بنا بحارالانوار، ج 51   

اگر شیعیان ما که خداى آنان را طاعتشان توق دهد ـ با دلهایى یکپارچه بر عهد خویش وفادار بودند به یمن لقاى ما نائل مى شدند و سعادت دیدار ما به آنها روى مى آورد، دیدارى که با شناخت حقیقى و درست ایشان نسبت به ما، همراه بود.

 

 

بهره مندى از امام غائب

اما وجه الانتفاع بى فى غیبتى فکالانتفاع بالشمس اذا غیبتها من الابصار السحاب الاحتجاج، ج 2، ص 602

و اما نحوه بهره گیرى از من در دوران غیبتم، همچون بهره گیرى از خورشیدى است که ابرها آن را از دیدگان پنهان داشته باشند.

و انى لامان لاهل الارض کما ان النجوم امان لاهل السماء غیبة الطوسى، ص 292 و 293

من امان اهل زمین هستم همانطور که ستارگان امان اهل آسمانند.

(و بى یدفع الله البلاء عن اهلى و شیعتى) اکمال الدین، بحارالانوار، ج 52، ص 30

و پروردگار به سبب من بلا را از خاندان و شیعیانم دور مى گرداند

 

 

توجه امام زمان به شیعیان  

انا غیر مهملین لمراعاتکم ولا ناسین لذکر کم لولا ذلک، لنزل بکم اللاوا و اصطلمکم الاعداء غیبة الطوسى، ص 292

ما در رسیدگى به شما کوتاهى نکنیم و یاد شما را از خاطر نبریم، و اگر چنین بود سختى شدید بر شما وارد مى شد و دشمنان شما را ریشه کن مى ساختند.

 

 

آگاهى از احول مردم

(فانا یحیط علمنا بانبائکم ولا یعزب عنا شىء من اخبارکم). مجالس المفید، بحارالانوار، ج 53، ص 175

براستى که علم ما بر اوضاع شما، احاطه دارد و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست.

 

 

وظیفه شیعیان

(فلیعمل کل امرء منکم ما یقرب به من محبتنا)بحارالانوار، ج 53، ص 176

پس هر یک از شما باید به جا آورد، آنچه را که به سبب آن به محبت ما نزدیک مى شود.

  

راه رسیدن به معارف الهى

(طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوق لانکارنا)منقول از دین و فطرت، ج 1

جستجوى معارف، جز از راه ما خاندان رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) برابر با انکار ماست.

 

دعاى حضرت

اللهم انا نرغب الیک فى دولة کریمة تعزبها الاسلام واهله و تذل بها النفاق و اهله ...

خداوندا! ما از تو امید داریم که دولت بزرگوارى را که به اسلام و پیروانش عزت بخشد و نفاق و حامیانش را خوار گرداند، برقرار سازى.

  

راویان احادیث

وَأَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فیها إِلى رُواةِ حَدیثِنا، فَإِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَأَنَا حُجَّةُ اللّه

و اما در مورد مسائل و حوادث جدیدى که براى شما پیدا مى شود، به کسانى که احادیث ما را روایت مى کنند رجوع کنید. (به کسانى که سخنان ما خاندان رسالت را براى شما مى گویند مراجعه کنیدو نه به کسانى که از خودشان در مى آورند.) و این دسته حجّت من بر شمایند و من حجّت خدا بر همه شما هستم

 

معرفى امام زمان

أَنَا بَقِیَّةُّ اللّهِ فی أَرْضِهِ وَالْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدائِهِ، أَنَا خاتَمُ الْأوْصِیاءِ وَبی یَرْفَعُ اللّهُ الْبلاءَ عَنْ أَهْلی وَشیعَتی.

من باقیمانده خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم ، من پایان بخش سلسله جانشینان پیامبرم و بسبب من است که خداوند بلاها را از خاندان و شیعیان من درو مىنماید الامام المهدی(علیه‏السلام)، بیروت، مؤسسة الوفاء، ص 543 - 542نقلاً عن الزام الناصب، ج 1ص 352 _ 353 

(اداء حق اللّه (

وَنَحْنُ نَعْهَدُ إلَیْکَ أَیُّهَا الْوَلیُّ الْمُخْلِصُ الْمُجاهِدُ فِینا الظّالِمِینَ أَیَّدَکَ اللّهُ بِنَصْرِهِ الّذی أَیَّدَ بِهِ السَّلَفَ مِنْ أَوْلِیائِنَا الصّالِحِینَ: أَنّهُ مَنِ اتَّقى رَبّهُ مِنْ إخْوانِکَ فِی الدِّینِ، وَأَخْرَجَ مِمّا عَلَیْهِ إِلى مُسْتحقِّیهِ، کان آمِناً مِنَ الْفِتْنَةِ الْمُبْطِلَةِ، وَمِحَنِها الْمُظْلِمَةِ الْمُضِلَّةِ ومَنْ بَخِلَ مِنْهُمْ بِما اَعادَهُ اللّهُ مِنْ نِعْمَتِهِ عَلى مَنْ أمَرَهُ بِصِلَتِهِ، فَإنّهُ یَکُونُ خاسِراً بِذلِکَ لأُوْلاهُ و اخریه.

ما با شما عهد مى کنیم که هرکسى از برادران دینى شما (شیعیان) که تقوى را سرمایه خویش قرار دهد از فتنه هاى گمراه کننده ظلمت خیز در امان خواهد بود و اگر کسى بر خلاف وظیفه رفتار کرده، از آنچه باید عمل کند بخل ورزد، مسلماً خسران و زیان دو جهان نصیبش خواهد شد.

الاحتجاج، ج 2ص 499 بحار الانوار، ج 53ص 177 (م. خ)، (نقلاً عن الاحتجاج).

* * *

 

 

زمان ظهور

واما ظهور الفرج فانه الى الله عزوجل، کذب الوقاتون،

اما وقت ظهور ما موکول و منوط به اراده خداوند عزوجل است و هر کس براى ظهور ما وقت تعیین کند دروغ گفته است

نظرات 7 + ارسال نظر
زهرا جمعه 11 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.yaranemehr.blogfa.com

سلام
اللهم عجل لولیک الفرج

موفق باشید. یا علی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ

دست شما دارد نکند
اجر شما با صاحب الزمان عج

ترانه بختیاری یکشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ب.ظ http://parastoo33.blogfa.com/

سلام وعرض ادب خدمت آقا رضای محترم
ممنونم از حضور پر مهرت
شما هم وبلاک زیباوبا محتوایی دارید

پانویس دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ http://ghalandari-s.blogfa.com/

باشد که از منتظران واقعی اش باشیم

پانویس دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:45 ق.ظ http://ghalandari-s.blogfa.com/

سلام سال نو تون مبارک ممنون که بهم سر زدی

ازاده پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ http://www.raze14.blogfa.com


سیل اشکم راه بینائی گرفت
بند بندم عطر زهرائی گرفت

عشق را از فاطمه آموختم
چشم بر دست کبودش دوختم

دست او صدها گره وا می کند
دست او والله غوغا می کند

دست او مشکل گشای عالم است
روی آن جای لبان خاتم است

دست اودنیای احسان و صفاست
دست او مشکل گشای مرتضی است

حیف شد آن دست رادشمن شکست
باغلاف تیغ اهریمن شکست

گویمت از قصه شهر نبی
از شرار آتش و بیت علی

درد بود و آتش و افسردگی
یاس یود و سیلی و پژمردگی

آه بود و ناله و بغض گلو
پهلوئی بودو لگدهای عدو

در میان کوچه آن دنیا پرست
راه را بر مادر سادات بست

گویمت سر بسته در آن کوچه ها
فاطمه گم کرد راه خانه را

آه ای مجنون زبان در کام گیر
لب فرو بند وکمی آرام گیر



چطوری پایین صفحه وبلاگت را شماره بندی کردی؟
ممنون میشم راهنماییم کنی. منتظر جوابتم

گل میخک شنبه 26 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:53 ب.ظ http://balham.blogfa.com

سلام .با اجازه لینکتون می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد